F4843E14

VERENIGING IN DE KIJKER: MAVRO GROOT-WILLEBROEK

In de maand zetten we Mavro Groot-Willebroek in de kijker. We laten hen aan het woord met een verslag over hun laatste twee activiteiten.

Wens je ook jouw vereniging in het daglicht te stellen? Contacteer ons.

TERUGBLIK WINTERWANDELING – ZATERDAG 25 FEBRUARI

We zullen het geweten hebben maar zaterdag 25 februari was een uitstekende dag om onze winterwandeling te starten. We vertrokken om 13u met carpooling naar het kerkplein in Nieuwenrode.13 deelnemers ,allen winters gekleed maar toch optimistisch. De wandeling “Het Nieuwenroods wandelpad” had een oorspronkelijke lengte van 8 km maar werd wijselijk ingekort wegens een stuk uiterst moeilijk begaanbaar pad. We hebben er 7km van gemaakt over verharde wegen afwisselend met drassige paden en slechte kasseistroken. De Oude Pastorie ,voormalig nonnenklooster nu gemeenschap centrum was ons vertrekpunt.

Vervolgens kwamen we voorbij het monument van de gesneuvelde van Nieuwenrode tijdens de twee wereldoorlogen.Via het kapelleke van O-L-V Troosteres-der-Bedrukten, den Donkere Ham kwamen we aan de sluis van Zemst met zijn drie windmolens.

Halfweg waren we dringend toe aan een sanitaire stop in het cafeetje “Schippershof” met een drankje aangeboden door het bestuur. Daarna ging de tocht verder door de velden en landelijke wegen. Toch hadden we nog een opwarmertje nodig in open veld tussen de paarden het was klein maar pittig “schol”. We kwamen voorbij “Het Brandhof” oude hoeve die haar naam gekregen heeft van de verschillende hevige branden. Ook “Het Noorhof” lag op onze weg .

Stilaan zagen we in de verte reeds de top van de kerktoren boven de huizen verschijnen, we naderde ons einde van de tocht. Toch eerst nog een doorsteek langs een maisveld en zo langs de Paddegatstraat naar de pastorie omwald door de Kleine Schriekbeek en de Birrebeek. We zochten de auto’s op, onze wandelschoenen in de koffer en vertrokken moe maar voldaan naar Willebroek

Het volgend evenement : “Gezinsweekend in Ede op de Veluwe” van 24 tot 26 maart 2017.

Uw correspondent, Rik De Merechy

IMG 20170225 163747841 HDR

TERUGBLIK GEZINSWEEKEND MAVRO 24-26 MAART – EDE NEDERLAND

Vrijdagmorgen 8.30 uur stond de autobus ons al op te wachten in de Lijsterstraat.

Eenendertig gegadigden waren gepakt en gezakt flink op tijd zodat we stipt konden vertrekken

De temperatuur was nog fris maar de weersvoorspellingen waren uitstekend.

Een reis van dik twee uren bracht ons in het zonnige Ede op de Veluwe.

Het was voor het tweede opeenvolgend jaar dat we het hotel De Bosrand gereserveerd hadden .De middaglunch ,een volumineuze koude schotel met vis en vlees, stond reeds klaar geserveerd bij onze aankomst.

Na de middag hadden we al een afspraak op de Ginkelse heide waar de gids ons al stond op te wachten voor een geleide bos- en heidewandeling die werd afgesloten in de Boshut met een” bakkie” koffie.

Rond 17uur vertrokken we terug met de bus naar ons hotel om ons wat te verfrissen en ons klaar te maken voor de aperitief en onze drie gangendiner. De dag werd afgesloten met een gezellige babbel aan tafel en voor sommigen in de bar.

Zaterdagmorgen stralende zon, iedereen paraat om 8 uur aan de tafel voor een uitgebreid morgenbuffet . Daarna starten we vanuit het hotel de Langenberg wandeling van 5km door het bos tot aan de rand van de Ginkelse heide .

We waren terug in het hotel tegen de middag juist nog tijd voor een aperitief en dan een lunch met alles erop en eraan.

De namiddag startte om14.30 uur met een begeleide stadswandeling in Wageningen waar het ook nog markt was .We werden in drie groepen verdeeld, elk met een gids.

Na de wandeling was er nog een half uur tijd voor een koopje of een drankje zodat we rond 17 uur konden vertrekken naar ons hotel.

IMG 4909

Aldaar hadden we dan nog de tijd om ons naar de bar te begeven voor een drankje, en ons daarna klaar te maken voor onze avond driegangendiner.

's Avonds keken de voetballiefhebbers in de bar naar de match België-Turkije de niet- voetballiefhebbers hadden een gezellige babbel. Voor het slapen gaan iedereen nog attent gemaakt dat het morgenvroeg zomeruur was.

Zondagmorgen schitterend weer, allen waren op tijd voor het ochtendbuffet.

Daarna was er een wandeling van 5 km voorzien voor diegene die nog de moed hadden . De bus bracht de wandelaars naar het vertrekpunt huis Kernhem.

Deze wandeling startte door een mooie dreef naar de Doolhoflaan en zo door het bos tot aan de Doesburger molen waar de bus ons stond op te wachten sommige stapte in en de harde kern ging verder naar het vertrekpunt Kernhem.

Terug in het hotel konden we ons nog verfrissen en ons klaar maken voor de middaglunch.

De middaglunch werd afgesloten met een dessertenbuffet waar iedereen de laatste gaatjes die er nog waren, kon vullen met heerlijk dessert.

De bus vertrok rond 14.30 uur richting Willebroek, een rit van ruim twee uur die door sommigen gebruikt werd voor een hazenslaapje.

We waren rond 17 uur thuis waar iedereen moe maar voldaan huiswaarts trok.